Pohyb, který mluví beze slov. Zažijte představení, které je zároveň rituálem, vzpomínkou i výzvou k úctě ke všemu živému. Objevte hloubku a hlas tohoto tichého představení!
A přece každý zabíjí to, co miluje je součástí tetralogie, která zkoumá gesto jako sílu, jež nás spojuje. Nový díl pokračuje v hledání rytmu ročních období a vytváří rituál lovu jako poctu zvířeti a všemu živému. Přetváří venkovské návyky a práce, a to především ty, které souvisejí se zabíjením pro obživu, do choreografických aktů. Vzdává tak hold vše zvířatům, kterých se to týká a chápe je jako součást cyklu od narození ke smrti, jenž si i přesto hluboce váží života.
Délka představení: 45 minut
Představení je vhodné pro osoby starší sedmi let.
Představení je jazykově bezbariérové.
TVŮRČÍ TÝM
Koncepce a choreografie: Camille Mutel
Tanečníci: Kerem Gelebek, Camille Mutel
Zvukový design: Jean-Philippe Gross
Kostýmy: KASPERSOPHIE
Scénografie: Kasper Hansen
Asistentka scénografa: Violette Graveline
Dramaturgické poradenství: Thomas Schaupp
Stage management: Ruben Trouillet
Choreografická asistentka: Caroline Simonin
Administrativa: Estelle Saintagne
Koprodukce
CCAM – SN Vandoeuvre-lès-Nancy
Le Carreau — Národní scéna Forbach a východní Moselle
3 bis f., Centrum současného umění národního zájmu v Aix-en-Provence
Dům Klap pro tanec, Marseille
Centrum živých vystoupení/CA Saint-Dié-des-Vosges
Rezidenční podpora pro uměleckou dílnu Ateliers du Milieu
S pomocí DGCA pro výzkum v oblasti performativního umění
S podporou v rámci studiového programu Accueil
CCN of Mulhouse — Balet Národní opery na Rýně
Divadlo Grain Market, Bouxwiller
VIADANSE, Fattoumi-Lamoureux Vedení CCN Burgundska Franche-Comté v Belfortu
CCN — Balet Lorraine, Scény Nancy Vosges, Épinal
Rada Vosges
Město Nancy
Podpora pro novou tvorbu Insitu:
S podporou workshopu Artistic Factory od Ateliers du Milieu
Systém Lepší produkce / Lepší distribuce podpořený městem Chaumont
Na tomto turné po České republice podpořil společnost Region Grand Est.
BIO
Camille Mutel je francouzská choreografka a performerka, jejíž tvorba vychází z hlubokého zájmu o tělo, gesto a rituál. Svůj choreografický jazyk formovala pod vlivem osobností jako Hervé Diasnas, Jean-Claude Gallotta či Matthieu Hocquemiller, a zásadním pro ni bylo i setkání s radikalitou tanečního směru butó. Pět let studovala u Masakiho Iwany a mezi lety 2000–2010 prohlubovala své znalosti japonské kultury skrze práci s různými choreografy v Japonsku i Evropě. V roce 2010 získala mezinárodní uznání díky představení Effraction de l’Oubli, které vytvořila se svým souborem Li(luo), jenž dnes vede. V roce 2019 pobývala ve vile Kujoyama, kde se věnovala studiu čajového obřadu a zároveň začala pracovat na své choreografické tetralogii Místo druhého. Prvním dílem byla sólová skladba Not I, ze zimy 2020, která získala podporu Nadace Beaumarchais SACD a byla uvedena např. na festivalu Viva Villa! a v Théâtre de la Ville v roce 2022.
Roku 2020 získala také výzkumný grant DGCA v oblasti gestického umění. Výsledný výzkum Psaní světského ritu, studie gest byl v roce 2024 uložen v Bibliothèque nationale de France a stal se podkladem pro druhou část tetralogie, Přesto každý zabíjí, co miluje. Na tomto díle se choreograficky podíleli Kerem Gelebek a Philippe Chosson. Aktuálně pracuje na třetí části série s názvem Sůl života, která je ve fázi výzkumu a experimentování.