Je jich osm, v sakách a černých kalhotách, jakožto pocta nadčasové siluetě Josefa Nadje. Tím, že jim propůjčil svůj kostým, zavazuje každého tanečníka, aby nekráčel v jeho šlépějích, ale aby odhalil svou vlastní jedinečnost. OMMA je především příběhem o sdílení a předávání.
Ve svém novém díle francouzský choreograf propojil osm tanečníků a na jevišti vznikl mezikulturní africký dialog. Výsledkem je podmanivá zpětná vazba mezi skupinou a jednotlivcem, která nás nevyhnutelně vede k člověku jako univerzální bytosti. Josef Nadj vyslal své umělce na cestu ke kořenům tance, která by mohla odhalit rovnováhu našeho vesmíru. V ozvěně koloběhu života se toto nové choreografické dílo zabývá něčím podstatným: naší schopností dívat se na to, co je před námi, abychom lépe viděli, co se skrývá hluboko v nás, ve společném osudu. Díky tomu starořecké slovo OMMA získává novou vrstvu významu: "oko", ale také "to, co je viděno nebo na co se díváme".
Tvůrci:
Choreografie a kostýmy: Josef Nadj
Umělecká spolupráce: Ivan Fatjo
Světelný design: Rémi Nicolas
Hudba: Tatsu Aoki & Malachi Favors Maghostut, Peter Brötzmann & Han Bennink,
Eureka Brass Band, Jigsaw, Lucas Niggli, Peter Vogel
Technika: Sylvain Blocquaux
Zvuk: Pierre Carré & Steven Le Corre & Ivan Fatjo in rotation
Produkce: Bureau Platô - Séverine Péan & Mathilde Blatgé & Marie Croset
Délka představení: 55 min
Vhodné pro: 12+
Místo konání: Pilák/Amfiteátr
Tanec jako místo setkání. Tak definuje Josef Nadj svou práci. Kromě role choreografa je ve skutečnosti umělcem bez hranic a bez bariér. Tanečník, ale také výtvarník a fotograf, jehož vize lidství je poetická a vášnivá. Neustále hledá nové formy. Neustále ochotný zkoumat lidstvo co nejblíže lidské pravdě. Ve svých dílech osciluje mezi realitou a fantazií, tradicí a moderností, zkoumá to podstatné: vztah člověka k sobě samému. Tanec chápe jako zásadní humanistický akt.
Josef Nadj nebude na festivalu KoresponDance poprvé. Publikum jej může znát již z roku 2017, kdy se představil v duetu Penzum s kontrabasistkou Joëlle Léandre.